M-am mutat!

Ar trebui ca în 6 secunde să fii redirecţionat automat. În caz contrar accesează
http://www.injineru.ro/
şi actualizează-ţi bookmark-urile.

Saturday, February 26, 2011

Lucrurile ieftine sunt de căcat

De ceva vreme sunt într-o dispută continuă cu părinţii încercând să le explic de ce nu trebuie să dea bani pe lucruri ieftine şi slabe din punct de vedere calitativ.
Pe scurt sub emblema nu avem bani, ai mei achiziţionează tot felul de rahaturi IT-istice care fie sunt pe moarte fie sunt vechi şi în cazul unei vânzări nu-şi mai pot scoate nici măcar jumătate din valoarea lor. Personal cred că e mai bine să aştepţi încă un pic până la achiziţionarea unui produs, să mai pui nişte bani deoparte şi apoi să cumperi ceva mai bun. De exemplu acum un an al meu tată şi-a luat un EeePC 4G Surf cu 800 RON. Acum nu mai poate să-l dea nici măcar cu 500 în condiţiile în care nimeni nu vrea să-şi ia un netbook cu taste execrabil de mici şi HDD de 4GB. Cred că dacă ar mai fi pus 500 RON la cei 800 şi-ar fi găsit ceva mai bun la vremea aia, ceva pe care l-ar fi folosit şi acum. În schimb l-a scăpat pe unul de un Toshiba Crap pe care-l ţine bateria 5 minute. Nu înţeleg de ce preferă unii să cumpere lucruri ieftine şi de căcat.
Voi cum procedaţi, alegeţi cantitatea în detrimentul calităţii? Preferaţi să luaţi un lucru ieftin şi prost dar care vă scoate ulterior peri albi sau unul mai scump dar bun care sunteţi sigur că vă va ţine o perioadă mai lungă de timp?
Imaginea e de aici: assistedknife.com

10 comments:

  1. sincer...eu la vremea cand am cumparat EEE PC 4G Surf l-am luat cu ideea de mini laptop foarte mic si ieftin pe piata....ma avantaja ca puteam sa pun un xp pe el si sa mearga perfect pentru necesitatile mobile.
    Dar l-am luat in cunostinta de cauza. Stiam ce poate si cat poate. Nu l-as fi recomandat altora.
    Insa atunci cand cumperi ceva de IT in principiu e bine sa te sfatuiesti cu oameni care stiu pentru ca banii investiti in IT oricum isi pierd repede valoarea, macar sa poti profita cat mai mult de ei. :-)

    ReplyDelete
  2. exact asta le spun şi eu :) să mă sune în pana mea înainte de a face o achiziţie (mai ales că puteau să-l ia mai ieftin de pe okazii şi să nu se oftice acum că nu mai scot banii pe el)

    ReplyDelete
  3. Suntem români şi nu cunoaştem proverbul ,, Sunt prea sărac să cumpăr lucruri ieftine.,,;)

    ReplyDelete
  4. lucrumi ceva mai scumpe, dar de calitate, fără-ndoială! :)

    ReplyDelete
  5. Hai sa iti dau un exemplu atipic, nu la it&c, ci la cumparaturile de zi cu zi. Real, Kaufland, toate marile hyper,super si mega marketuri au propriile branduri de alimente. Sunt mai ieftine, dar culmea sunt produse de aceleasi firme care fac si mancarurile scumpe, vorba vine "de lux", ba chiar cu acelasi ingrediente. Singurul considerent pentru care alimentele alea fara brand sunt vandute mai ieftin e pentru ca nu s-a investit in publicitatea lor, deci costul lor de productie e mult mai mic!

    ReplyDelete
  6. ok, la capitolul ăsta ai dreptate (PLUS mi-e foarte cunoscut din punctul ăsta de vedere) dar mâncarea nu o pun la calcul din moment ce nu o vinzi după un an deci nu se devalorizează:)

    ReplyDelete
  7. Eu, atunci când mi-am pierdut iPhone-ul, mi-am luat cel mai ieftin telefon de pe piaţă, în ideea că nu are rost să dau bani mai mulţi să-mi iau alt telefon mai bun pentru că eu vreau iPhone aşa că mai bine strâng bani să-mi iau alt iPhone. De-atunci a trecut un an jumate. :)) şi eu iPhone tot nu mi-am luat... Culmea e că telefonul meu de 4,90 euro încă funcţionează. :D

    ReplyDelete
  8. dacă ţi-ai luat un nokia 1100 cu lanternă se ştie că sunt telefoane bune:P acum serios, sunt sigur că în momentul în care vei avea bani de iPhone ţi-l vei lua:)
    PS şi eu vreau să-mi fac upgrade de la 3GS la 4:P

    ReplyDelete

Comenta-mi-aţi