M-am mutat!

Ar trebui ca în 6 secunde să fii redirecţionat automat. În caz contrar accesează
http://www.injineru.ro/
şi actualizează-ţi bookmark-urile.

Tuesday, March 1, 2011

Mărţăguş

Yay a venit primăvara cu alaiul ei de flori, cel puţin în calendar pentru că afară ninge, crăcile copacilor sunt tot uscate şi pământul îngheţat.Este 1 Martie ziua primăverii, a mărţişoarelor şi de ceva timp încoace a femeilor.
No, despre asta vroiam să vă vorbesc. Există o diferenţă destul de mare între cum se petrec lucrurile la Oneşti (oraşul meu natal) şi la Braşov (oraşul adoptiv). De exemplu la Oneşti şi băieţii primesc mărţişoare (în bani, maşini, femei) glumesc desigur, dar primesc. De ce? pentru că e sărbătoarea primăverii nu a femeilor. La Braşov pe de altă parte primesc numai femeile. Şi toată lumea le urează de bine şi primăveri călduroase, tone de cadouri şi alte alea. INCORECT!:)
O simplă căutare pe google (mai exact Wikipedia) mi-a dat ca rezultat următoarele:
1. Mărţişorul este un mic obiect de podoabă legat de un şnur împletit dintr-un fir alb şi unul roşu, care apare în tradiţia românilor şi a unor populaţii învecinate
2. [...]Se zice că de atunci lumea cinsteşte memoria tânărului curajos legând cu o aţă două flori: una albă, alta roşie. Culoarea roşie simbolizează dragostea către frumos şi aminteşte de curajul tânărului, iar cea albă este a ghiocelului, prima floare a primăverii
3. Ziua mondială a protecţiei civile
4. Ziua berii în Islanda
Aşadar dragelor nu mai luaţi toate sărbătorile asupra voastră şi mai gândiţi-vă şi la noi. Împărţiţi.
Şi acum de la mine via Asaftei Dragoş ghiocelul din poză (pe care l-am furat, cu acordul lui:))... pentru toată lumea.  
S-aveţi o primăvară deosebită care să vină şi afară nu numai în calendar. Numai bine!

13 comments:

  1. multumesc pentru urari! eu iti doresc o primavara minunata, plina de fluturasi, amor si flori inmiresmate, mai tanar curajos :))

    cred ca wikipedia nu stie ea chiar de toate. batranii locului sunt mai avizati in ale traditiilor la Bv si in imprejurimi :)). Deci: martisorul pe-aici este specific feminin (pe taramurile ardelenesti) din cauza simbolisticii, folosite altfel decat la Onesti si tinuturile moldovenesti.

    Rosu e pentru fertilitate, pasiune, abundenta, iar albul e pentru puritate, inocenta, finete, feminitate, (status V adica ;)))

    hmm...ai purta simbolurile astea in piept? mai ales ca doar baietii le impart :)))

    ReplyDelete
  2. dacă iau doar o parte din simbolurile mărţişorului cred că mă încadrez: fertilate, pasiune, inocenţă (să nu râzi) şi peste toate sunt un fin:))
    Acum putem trece în K?;)
    Mersi frumos de urări şi explicaţii, te mai aştept pe aici:D

    ReplyDelete
  3. eu simt moldoveneste la faza asta, adica primavara e pentru toti; drept pentru care primeste martisorul facut de mine:

    ~~~~~~~~****//****~~~~~~~ = m a r t i s o r e l
    ######################### = s n u r u l e t
    Cu drag!

    ReplyDelete
  4. :) mersi frumos, aici e unul şi pentru tine:) http://www.codeismylife.com/ascii_martisor/47715.html

    ReplyDelete
  5. ooo, martisorul Printului e sublim! ;)

    ReplyDelete
  6. De 1 martie se daruiesc martisoare baietilor,asa e traditia in Moldova si asa mi se pare corect. Chiar daca de ceva vreme traiesc in Ardeal, tot eu ii dau un martisor sotului meu.
    Sa aveti o primavara frumoasa!

    ReplyDelete
  7. se pare că nu sunt singurul care ştie că se dau mărţişoare şi la bărbaţi :D
    mulţumesc frumos de urare, vă doresc şi vouă acelaşi lucru

    ReplyDelete
  8. O primavara frumoasa si tie. Ai dreptate, nu este numai sarbatoarea femeilor, dar ne-am insusit-o si pe-asta fiindca putem. :D Acum serios vorbind... ne place noua sa fim magulite in fiecare zi cu mici atentii.
    Sa nu ma intind... am vrut doar sa iti doresc si tie o primavara calduroasa si nu numai in suflet.

    ReplyDelete
  9. Sufletico noi oricum va magulim in fiecare zi, dar macar nu e o chestie oficiala in calendar:) o primavara insorita si tie:)

    ReplyDelete
  10. Superb martisorul tau si pentru asta, iti trec cu vederea ca ne-ai acuzat pe nedrept, pe noi, femeile, cum c-am fi confiscat sarbatorile... Parca noi am face jocurile pe lumea asta... ;) Si tie, o primavara primavaroasa si luminoasa!

    PS: esti asteptat sa continui PA-vestea!!!

    ReplyDelete
  11. ;) mă bucur că ai trcut pe aici:) păi dacă nu e nimeni la rând mă abonez eu:) să vedem totuşi dacă nu s-a anunţat altcineva între timp:P
    PS în spatele fiecărui bărbat de succes este o femeie:P asta spune tot

    ReplyDelete
  12. ;) mă bucur că ai trcut pe aici:) păi dacă nu e nimeni la rând mă abonez eu:) să vedem totuşi dacă nu s-a anunţat altcineva între timp:P
    PS în spatele fiecărui bărbat de succes este o femeie:P asta spune tot

    ReplyDelete

Comenta-mi-aţi